САТАНИЗАМ У НАРОДНОЈ МУЗИЦИ

gvozden_radicevic

Клање пилића, шмркање туткала, полијевање крвљу, скрнављење гробова и телефонских говорница, концерте великим петком, богохулне текстове и спотове остављамо западним сатанистичким аматерима. Прави сатанизам царује управо у срцу балкана, на тромеђи српских земаља, гдје се ђаво одавно не изува и гдје се већ вијековима осјећа као код куће. Просјечни, „народни“, духовно и ментално закржљалих очију човјек вјерује да ђаво финансира рок фестивале, управља емтивијом, те да га је могуће избјећи ако тих вечери замандали ђецу у кућу, навуче пернате јастуке на главу и јебаогодари на звук који му неда мира. Но када би у својим простачким и баналним визијама ђаволу одрезао рогове, поткресао крила, ишчупао канџе и реп схватио би да му се вјековни непријатељ не разликује од рецимо његових музичких идола. Напротив. У мору текстова народне музике наизмјенично испливавају агонија, алкохол, погрешне жене, бесмисао живота луталице, промискуитет, користољубивост, јефтини боемлук, испразно бахаћење, простаклук и глупост. И све то уз неподношљиву музичку позадину. За многе народне пјесме хит Stairway to heaven (с које год стране га пустили) по шкодљивости је еквивалентан рецимо пјесми „Разбоље се лисица“.

Тома.

t_2872545_toma_zdravkovic_admin_cool_v

Када би Мерлин Менсон научио српски језик и послушао Томину компилацију, вјероватно би себи пререзао гркљан окрњеном флашом клипаром па кад би ипак преживио – замонашио би се. Нико Томи не може да оспори легендарни музички таленат али његове хитове нипошто не треба мијешати са два Колдрекса и Балантајном. Несретлук, бол, туга, дно живота, осуђеност на пијанство, азбучни списак жена које су га ногирале у сва могућа годишња доба и дијелове дана. Проклета недеља. Дан Христовог васкрсења за њега се проводи у сузама и не зна гдје да нађе мир. Вјечне муке. Ад.

Шабан.

SabanSaulic-Uzivo1_zps54c5c4bc

Ко није нашао црно-бијелу слику трудне мајке тинејџерке (док је тражећи неплаћене рачуне за интернет на радиу чуо „Два галеба бијела“ ) није схватио шта је егзистенцијално униније. Шабан такође спомиње мајку што га је оставила и не јавља му се, пропали факултет и проћердавање последњих очевих пара док се он опија као задња фукара, пробисвјет и слично. „Сто ђавола нек нас гоне све до краја васионе“.

Синан.

sinan-sakic-printskrin-1385910497-405955

Некрунисани краљ музичког подземља, Шао Кан из „Мортал комбата“. Његов језиви глас и стас би и највећег оптимисту натјерао на гусарски ход по дасци. Пијем на екс, до дна, није ми до живота, зар ти није жао Зоко, не тражи је сине. Не тражи га сине.

Брзи.

BRZI01

Брзи није много снимио али и ово што јесте је фатално. Што сам Боже тако проклет јуче пијан данас опет. Превари ме живот. Неће ме па неће. Једино горе од сигурног безнађа је повремено избијање лажне наде. Подигла ме из папела и мало ми среће дала, па ме опет… И опет. У оригиналнм споту из 1993.г на 01:10 ћирилицом исписан текст из Јеванђеља: „Благо онима који плачу јер ће се утјешити“ што је чисто профанисање Христових ријечи – сатанизам из уџбеника.

Гвозден Радичевић.

gvozden

И за крај најдемонски текст мало познатог Гвоздена (чији је хит прославио Тозовац) – Узми све што ти живот пружа – позив на потпуно игнорисање моралних правила и обавеза. Узми ако можеш и нечију плату и жену и кера… Јер „вјечности нема то не заборави“ дакле нема ни одговорности на оном свијету – једи пиј весели се. И не брини. По њему нема вјечне душе, то је бајка. Свој филозоски став закључује фаталним и крајњим скептицизмом – „такав је живот – шта да се ради…“ За Гвоздена обавезно припалити свијећу ако остане од кусура, за случај да ипак има вјечности.

О dacomh
https://www.facebook.com/danijel.mihic.3

12 Responses to САТАНИЗАМ У НАРОДНОЈ МУЗИЦИ

  1. Dragan says:

    Прочитах овај текст из само једног разлога, јер не волим ону тзв. турбо фолк музику, па рекох, хајде да видим шта ту пише…
    А онда помислих да ли је аутор текста у доколици смишљао ово што је написао или је имао обавезу да за сајт напише неки текст, па хајд’ да заради те паре…или шта год…
    Прво, море граматичких и стилски грешака, али добро… нећемо сада ситничарити…
    Друго, да је по аутору, сви би слушали само и једино духовне песме и црквене хорове, а цркве би биле препуне људи, баш као што је ситуација на Св. Гори или у неком Амишком насељу у САД.
    Сви аутори и музички и филмски и позоришни и књижевни би били подложни цензури где би се строго водило рачуна да се не помене пијанство, алкохол, цигарете, дуван, дрога, секс, кафане… а текст најбезобразније песме би био… Ал’ сам срећан био док сам са изовра воду пио, чекајући да прође комшиница што се из цркве кући враћа, само да је погледам, не д’о Бог да тај поглед буде двосмислен или безобразан и да јој назовем добар дан… или тако нешто…
    Мислим стварно…

    • dacomh says:

      Dragane hvala puno na komentaru. Prva stvar – zajebavao sam se. Uzivam i u o ovakvoj vrsti muzike kao sto uzivam i u recimo Block out-u pokojnom i u drugim tekstovima Nikole koji mi je jedini ajd da kazem idol na muzickoj domacoj sceni. Dalje, ne znam gdje sam ja to i dao naznaka da bi trebali svi ici u crkvu i da bi nekome nesto trebalo braniti itd. Ocigledno te muci taj osjecaj da su vjernici koji osudjuju pojave u drustvu idioti i vjeruj mi da i prvi ja mislim. Da budem do kraja iskren ovo sam napisao kad me jedna zena optuzila da sam „satanista“ i „los primjer“ ucenicima jer sam nekoliko godina radio na banjaluckom „Demofestu“ festivali demo bendova. Eto nadam se da ti je bar malo lakse. Zelim ti svako dobro i hvala jos jednom.

      • Dragan says:

        Уколико је била зајебанција, онда би и могло да се прихвати…овако је испало, па хајд’да не будем превише строг… али заиста оштро и субјективно…
        Што се мене тиче, слушам рок музику, а наравно и добру староградску или народну, ако сам у кафани. Турбо фолк и сав тај крш не волим…
        Од ових певача и певачица које си испрозивао, волим једини Тому Здравковића, па макар био и пијанац и несрећан и тужан и разочаран и шта год…
        Песму Stairway to heaven сам заволео када нисам знао енглески и нисам имао појма шта значи ни наслов, а тек нисам имао појма о томе да се песма може слушати и наопако и шта ти ја знам шта већ… Чуо сам је до сада милион пута и верујм ми Ђаво још није дошао до мене, а немам ништа против СПЦ или било које друге цркве или религије… (мислим на ове званичне, признате, не мислим на сатанистичке, вештичије или тако нешто…)…
        Дакле… Не мислим ја да си ти некога оцрнио или да сматраш да би сви требало ићи у цркву, али начин како си ти ово написао, некако је сувише директан, искључив, помало заједљив, да не кажем злобан.
        Као што рекох, ја не волим нити слушам 90% ових ликова које си описао и чије су песме из мога угла смеће… али заиста мислим да када би се искључило из песама све оно што смета „правим и искреним верницима“ да би остало јако мало тога за опевати, а да то не личи на духовну, сакралну или литургијску музику,
        У сваком случају, свако добро желим и ја теби и извини ако сам те увредио.
        Поздрав,
        Драган

      • dacomh says:

        Ma kakvi uvrijedio tu smo da diskutujemo o svemu. Inace kategorija „misterije“ na BLuka BLagi BLog je sva u fazonu gorkog cinizma i sprdnje sa teorijama zavjere. Svako dobro zivio Dragane

  2. Rade says:

    Bas dobar tekst! Slatko se nasjmejah.. Pogotovu „Пијем на екс, до дна, није ми до живота, зар ти није жао Зоко, не тражи је сине. Не тражи га сине.“ pozdrav

  3. aca zemun says:

    Je li te mama zadojila kitom ili sisom, mnogo si mracan, spasi srbiju i ubi se papaneeeee papaneeee,
    Jebo ti te onaj ko ti dade da pises ovakve glupostiiiii, ….
    I.a obelezno mesto ispod brankovog mosta gde mozes da skocis i razbijes se o beton, idiote, …

  4. Doroti says:

    Preporučujem čitanje ovog teksta u debeloj hladovini, uz čašu hladnog soka, u vreme popodnevnog dokoličarenja.Hvala autoru, sve pohvale.

  5. P.d says:

    Dobar tekst turski folk i gore od satanizma:-)

Постави коментар